۱۶ فروردین

مزایای کسب و کار اینترنتی

مزایای کسب و کار اینترنتی شاید برای شما این سؤال پیش آمده باشد که مزایای کسب و کار اینترنتی چیست و چرا ما باید به سمت این نوع کسب و کار برویم. در این مقاله قصد دارم تا شمارا با اهمیت کسب و کار اینترنتی آشنا نمایم.

فهرست مطالب

مزایای کسب و کار اینترنتی در مقایسه با کسب و کار سنتی

۱- استارت سریع کسب و کار:

راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی در مقایسه با کسب و کار سنتی به زمان کمتری نیاز دارد و شما در طول کمتر از یک روز می توانید کسب و کار اینترنتی خود را به صورت حرفه ای راه اندازی نمایید، در صورتی که برای راه اندازی یک کسب و کار سنتی حداقل به یک ماه زمان نیاز دارید تا بتوانید کارهایی از قبیل مجوزهای لازم، اجاره ی محل و خرید تجهیزات را انجام دهید.

۲- عدم نیاز به سرمایه زیاد:

یکی از مشکلات افراد برای ورود به بازار، تامین سرمایه می باشد. برای راه اندازی یک مغازه خیلی معمولی در یک شهر کوچک شما حداقل به ۲۰ میلیون تومان سرمایه نیاز دارید که فکر می کنم درصد کمی از افراد این سرمایه را داشته باشند. در صورتی که شما با مبلغ بسیار اندک می توانید یک سایت حرفه ای برای خود طراحی کنید و کسب و کار خود را آغاز نمایید. هزینه لازم برای طراحی یک سایت ( خرید دامنه، اجاره هاست، خرید قالب و افزونه، بسته های آموزشی در صورت نیاز ) کمتر از یک میلیون تومان می باشد. پس شما در عرض کمتر از یک روز با سرمایه ای کمتر از یک میلیون تومان می تونید یک کسب و کار حرفه ای برای خود راه اندازی نمایید. به عنوان مثال من کسب و کار اینترنتی خودم را در ابتدا بدون هیچ سرمایه اولیه ای و تنها با یک وبلاگ آغاز کردم که می توانید داستان ورود من به کسب و کار اینترنتی را بخوانید.

۳- بازار گسترده محصول:

یکی دیگر از مزایای کسب و کار اینترنتی داشتن بازار گسترده محصول می باشد. با داشتن یک وبسایت شما می توانید محصولات و خدمات خود را در سراسر کشور و حتی دنیا عرضه نمایید. هیچ محدودیت مکانی برای مشتریان شما وجود ندارد و هر کسی در هر جای دنیا که به اینترنت دسترسی داشته باشد می تواند به یک مشتری برای شما تبدیل شود. در صورتی که در کسب و کارهای سنتی مشتریان شما به مردم منطقه و شهر شما محدود می شوند و امکان عرضه محصولات شما به سایر شهرها وجود ندارد. مگر در مواردی که شما یک محصول خاص تولید و عرضه می نمایید و نمایندگان فروشی در سایر شهرها داشته باشید. پس تا اینجا دانستیم که ما می توانیم کسب و کار اینترنتی خود را در کمتر از یک روز و با سرمایه کمتر از یک میلیون تومان ایجاد نموده و مشتریانی از سراسر کشور داشته باشیم.

۴- نداشتن محدودیت زمانی:

یک فروشگاه اینترنتی یک فروشگاه ۲۴ ساعته است و مشتریان در هر ساعت از شبانه روز می توانند با مراجعه به آن محصول مورد نظر خود را خریداری نمایند و زمانی که شما در خواب هستید و یا در کنار دریا در حال تفریح هستید فروشگاه شما باز است و درآمد شما پابرجا. با خیال راحت می توانید به کارهای روزمره خود برسید و تنها زمانی که سفارشی ثبت شد به آن رسیدگی می کنید. در کسب و کارهای سنتی این گونه نیست. شما تنها در زمانی که در مغازه هستید و فروشگاه شما باز است درآمد دارید. اگر خواستید برای یک هفته به مسافرت بروید در طول این یک هفته شما هیچ درآمدی ندارید.

این چهار مورد ذکر شده، اصلی ترین مزایای کسب و کار اینترنتی نسبت به کسب و کارهای سنتی می باشد. به شما توصیه می کنم که از همین امروز به فکر راه اندازی یک کسب و کار آنلاین برای خود باشید. دنیای آینده دنیای کسب و کارهای آنلاین است و کسب و کارهای سنتی در حال خارج شدن از دور هستند. ادامه در

Rate this post

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.