۲۸ آذر

Google E-E-A-T: نحوه ایجاد محتوای منحصر به فراد

Google E-E-A-T مخفف Experience، Expertise، Authoritativeness و Trustworthiness است. این چارچوبی است که گوگل برای ارزیابی کیفیت و اعتبار محتوا از آن استفاده می کند. با من ملیکا مافی مدیر سئو همراه باشید.

 

درک E-E-A-T و نشان دادن آن دو چیز بسیار متفاوت هستند.

در چگونه یک استراتژی سئو ایجاد کنیم، بنیانگذار ما، برایان دین، نمونه‌ها، آزمایش‌ها و کمپین‌هایی را در مورد نحوه استفاده از سئو برای هدایت ترافیک به Backlinko به اشتراک می‌گذارد.

این نوع محتوا به طور طبیعی با استانداردهای E-E-A-T مطابقت دارد.

فهرست مطالب

آنچه E-E-A-T نیست

E-E-A-T اغلب به اشتباه درک می شود، بیش از حد پیچیده است و نادیده گرفته می شود. بیایید رکورد را درست کنیم.

افسانه شماره 1 – E-E-A-T یک عامل رتبه بندی نیست
علیرغم اهمیت آن، E-E-A-T یک عامل رتبه بندی نیست.

برای درک بهتر این موضوع، اجازه دهید به عقب برگردیم.

E-E-A-T چیز جدیدی نیست. گوگل مفهوم E-A-T (اطلاعات بیشتر در مورد تکامل آن به E-E-A-T در یک دقیقه) را در دستورالعمل های ارزیابی کیفیت خود در سال 2014 معرفی کرد.

دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت گوگل توسط ارزیاب‌های مستقل موتور جستجو که به عنوان «ارزش‌دهنده‌های کیفیت» شناخته می‌شوند، استفاده می‌شود.

به قول خود گوگل:

ارزیابی‌کننده‌ها ارزیابی می‌کنند که محتوا چقدر درخواست جستجو را برآورده می‌کند و کیفیت نتایج را بر اساس تخصص، معتبر بودن و قابل اعتماد بودن محتوا ارزیابی می‌کند. این رتبه‌بندی‌ها مستقیماً بر رتبه‌بندی تأثیر نمی‌گذارند، اما به ما کمک می‌کنند تا کیفیت نتایج خود را محک بزنیم و اطمینان حاصل کنیم که این رتبه‌بندی‌ها به سطح بالایی در سراسر جهان می‌رسند.»

E-E-A-T یک عامل رتبه بندی به روشی که ما به طور سنتی در مورد عوامل رتبه بندی فکر می کنیم نیست.

در عوض، به E-E-A-T به عنوان یک ذهنیت برای ایجاد محتوای مفید و مردم محور فکر کنید. این در مورد ارائه آنچه مردم از وب سایت شما انتظار دارند است. که به آنها کمک می کند به شما اعتماد کنند.

افسانه شماره 2 – E-E-A-T یک چک لیست نیست
همانطور که ما می خواهیم، ​​E-E-A-T از چک لیستی از تعاریف و آیتم های عملی ظریف تر است. ساخت و نشان دادن E-E-A-T برای هیچ دو کسب و کار یا جایگاه یکسان به نظر نمی رسد.

کاربرانی که انواع مختلف محتوا را در جایگاه های مختلف مرور می کنند، انتظارات متفاوتی از محتوای مفید و قابل اعتماد دارند.

در دسامبر 2022 زمانی که گوگل برای ساخت E-E-A-T یک “E” اضافی را به E-A-T اضافه کرد، این موضوع واضح تر از این واضح تر نمی شد.

“E” اضافی مخفف Experience است.

این بدان معناست که گوگل بیش از هر زمان دیگری به مشارکت واقعی، شخصی یا آشنایی عملی با موضوع پوشش داده شده در یک محتوا اهمیت می دهد.

چرا؟

کاربران تشنه دریافت بینش افراد با تجربه واقعی در مورد موضوعی هستند که در مورد آن مطالعه می کنند.

اما، همچنین، هر موضوعی نیاز به تخصص رسمی ندارد تا محتوای آن مفید تلقی شود. اغلب، تجربه دست اول به همان اندازه معنا دارد، اگر نه بیشتر.

 

چرا E-E-A-T مهم است

با توسعه سریع هوش مصنوعی، تولید انبوه محتوایی که توسط شخصی با تجربه یا تخصص دست اول نوشته نشده باشد، آسان تر از همیشه است.

در سال 2023، مت دیجیتی، متخصص سئو، به طور انحصاری از هوش مصنوعی برای ایجاد 526 مقاله برای یک وب سایت جدید با فشار دادن دکمه ها استفاده کرد. این وب سایت 50000 جلسه در ماه کرک می کرد.

به همین دلیل، E-E-A-T به روشی مهم تبدیل شده است تا اطمینان حاصل شود که محتوای شما با آنچه سیستم های رتبه بندی گوگل پاداش می دهند، مطابقت دارد.

می‌توانیم مطمئن باشیم که گوگل به یافتن راه‌هایی برای جلوگیری از رتبه‌بندی محتوای تولید شده با هوش مصنوعی کم ارزش در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) ادامه خواهد داد و منطقی است که E-E-A-T در این امر نقش داشته باشد.

همچنین احتمالاً گوگل از بازخورد ارزیابی‌کنندگان کیفیت برای آموزش سیستم‌ها و الگوریتم‌های رتبه‌بندی مبتنی بر یادگیری ماشینی خود استفاده می‌کند.

شهادت پاندو نایاک در آزمایش ضدانحصار گوگل در اکتبر 2023 نشان می‌دهد که چندین مدل یادگیری عمیق مورد استفاده در رتبه‌بندی صفحات وب با استفاده از امتیازات IS (رضایت اطلاعاتی) آموزش داده شده یا اصلاح شده‌اند. این امتیازات بر اساس رتبه بندی رتبه بندی کیفیت جستجو تولید می شوند.

این بدان معنی است که محتوا و سایت شما باید با آنچه که این سیستم های رتبه بندی به دنبال پاداش هستند، هماهنگ باشد. و E-E-A-T احتمالاً نقش مهمی در این دارد. از این گذشته، صفحاتی که دارای E-E-A-T بالا یا بسیار بالا هستند، امتیاز IS بالاتری تولید می کنند.

همچنین، از آنجایی که گوگل به پاداش دادن به محتوای ایجاد شده توسط متخصصان یا کسانی که تجربه شخصی دست اول دارند، ادامه می‌دهد، باید انتظار داشته باشیم که در آینده شاهد تأثیر مثبت محتوایی که با این موارد مطابقت دارد، در الگوریتم اصلی و سایر به‌روزرسانی‌های گوگل تأثیر بگذارد.

E-E-A-T مهم است، و حتی بحرانی تر می شود.

عناصر اصلی E-E-A-T

بیایید به هر یک از چهار عنصری که E-E-A-T را تشکیل می دهند، نگاهی عمیق بیندازیم.

تجربه کنید
وقتی گوگل به “تجربه” اشاره می کند، به معنای درگیری دست اول و دنیای واقعی با موضوع یک قطعه محتوا است.

این می تواند به این معنی باشد:

نویسنده یک بررسی هتل در هتلی که درباره آن می نویسند اقامت داشته است
نویسنده مجموعه‌ای از «بهترین کتاب‌ها» که در واقع هر یک از کتاب‌هایی را که توصیه می‌کنند خوانده است
نویسنده یک بررسی محصول، خود محصول را امتحان و آزمایش کرده است
یک تجربه معتبر با یک موضوع (در حال حاضر) خارج از محدوده قابلیت های هوش مصنوعی است. در حالی که هوش مصنوعی ممکن است سعی کند جنبه هایی از تجربه انسانی را تقلید کند، محتوای آن فاقد منحصر به فرد بودن واقعی است.

گوگل تجربه را به عنوان یک عامل کلیدی در تمایز محتوای ایجاد شده توسط انسان از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی می بیند. اما فراموش نکنیم که این نیز چیزی است که کاربران انتظار دارند.

 

 

 

 

 

منبع

Rate this post

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.